Friday, March 25, 2011

Kejadian

Situasi : Aku mesej dengan dia.Dia bergurau dan aku tersalah hantar mesej.Sepatutnya nak hantar ayat ini
"Eleh,gaya macam berani sangat!" 
tetapi aku terhantar yang ini 
"Buat la kalau kau berani"
[ayat ini nak hantar kepada orang lain sebenarnya]
Maksud lebih kurang sama tetapi gaya bahasa yang berlainan,kan?

Masalah : Aku tak pernah guna perkataan dan gaya bahasa 'aku-kau' dengan dia.
Maka,dia TERkecil hati dengan mesej tersebut dan membalas begini 
"Never used that term again!..please"
[Sekali dia cakap dalam B.Inggeris pula.Nada yang berhemah tetapi masih ada amaran di situ]

Aku minta maaf tetapi dia kata dia penat,dia nak rehat.Aku cakap lagi sekali yang aku minta maaf dan dia tak balas mesej aku.Hahaha.Cukup 15 minit,dia mesej aku balik,tanya aku dah tidur ke belum.Hahahahahaha,tidur rupanya(kecil hati dengan aku lah tu,sedih sampai tak baca mesej yang aku minta maaf)Bangun daripada tidur,dia dah ok.

*Psst!Aku rasa tidur itu memang terapi untuk dia.Hehe.=)

No comments:

Post a Comment

Feel free to say anything